Markedsføring via bæreposer – er det effektivt og giver det mening

Markedsføring via bæreposer – er det effektivt og giver det mening

Bæreposer er blevet en integreret del af markedsføringskampagner for en række virksomheder i de seneste år. Teorien er, at ved at placere dit brand på en bærepose vil kunderne blive eksponeret for dit brand, hver gang de bruger posen. Find din bæreposer her og kom med på beatet. Men er denne markedsføringsmetode egentlig effektiv? Lad os tage et kig på fordele og ulemper.

Fordele ved markedsføring via bæreposer

Der er et par vigtige grunde til, at markedsføring via bæreposer kan være en effektiv strategi. For det første er bæreposer billige at producere sammenlignet med andre former for reklame, som f.eks. tv- eller printannoncer. Derudover har bæreposer en stor rækkevidde; med andre ord har de potentiale til at blive set af et stort antal mennesker. Endelig bliver bæreposer ofte opbevaret og genbrugt, hvilket betyder, at dit mærke har mulighed for at blive set igen og igen, hvilket potentielt kan føre til øget kendskab til og genkendelighed af mærket. Der er ingen tvivl om at bæreposer er noget som helt almindelig mennesker bruger, hver dag og slet ikke kan komme udenom. Samtidig hvis du har et godt produkt såsom bæreposer, som en potentiel kunde bruger hver dag skaber du en tillid. Denne tillid kan overføres til andre produkter som du måske sælger. Når kunden ser dit produkt vil de forbinde det med en positiv oplevelse og en blåstempling “Det her firma kan finde ud af at lave gode bæreposer, derfor må de også lave andre gode ting”.

Ulemperne ved markedsføring via bæreposer

Der er dog også nogle ulemper ved markedsføring via bæreposer. Et af problemerne er, at du ikke har kontrol over, hvem der rent faktisk ser bæreposen; med andre ord er det ikke nødvendigvis din målgruppe, der i sidste ende bruger posen. Desuden kan bæreposer ofte ende i skraldespanden, hvilket betyder, at dit brand kan blive associeret med affald eller miljøaffald. Det kan være, at nogen bare tænker på at det er noget man bare smider ud. Endelig kan nogle mennesker simpelthen finde bæreposer irriterende og betragter dem blot som noget andet end rod. Det kan også være forkæmpere for at man skal bruge tasker. Det er ikke til at vide. Dog opvejer det positive helt sikkert det negative, uden tvivl.

Du skal markedsføre din virksomhed for at få nye kunder

Der er en række grunde til, at markedsføring af din virksomhed er vigtig. Den vigtigste grund er måske, at markedsføring hjælper dig med at nå ud til nye kunder og skabe opmærksomhed om din virksomhed. Desuden kan effektiv markedsføring være med til at skabe et positivt image for din virksomhed og øge kendskabet til dit brand. Ved at nå ud til et større publikum kan markedsføring også være med til at øge salget og få din virksomhed til at vokse. Endelig er markedsføring et vigtigt redskab til at holde din virksomhed konkurrencedygtig på dagens marked.Markedsføring via bæreposer kan være en effektiv måde at øge kendskabet til og genkendelsen af mærket på.